2012. október 10., szerda

Találd ki mi az? GUESS!


Mi az? Szexisen vonzó, egyszerűen nagyszerű, ami rajtad, a hálószobád padlóján vagy épp a ruhásszekrényedben, ékszerdobozodban is pont olyan jól mutat. Nem kérdés, ez a GUESS!

Bár a márka emblémája egy kérdőjel, minden tévedés ki van zárva – Paul és Maurice Marciano tudják, hogyan kell szexis(en) elegáns ruhákat és kiegészítőket tervezni. A vállalatot Franciaországban nevelkedett, marokkói zsidó fiútestvérek alapították 1981-ben, Kaliforniában. A ruhákon, ékszereken és kiegészítőkön is érződik az alapítók „multi-kultisága”, hiszen a francia romantikát kombinálják a Nyugat-Amerikai stílussal, ami megjelenik minden egyes ruhadarabjukon. Ez adja a GUESS érzést. A tervezését és a designért a mai napig Maurice felelős, míg Paul tartja kézben a reklámokat.

Az első GUESS ruhadarab egy három cipzáros farmernadrág volt, amely a „Marilyn” nevet viselte és piacra kerülését követően néhány nap alatt el is kapkodták az első GUESS lányok. Az 1980-as években a GUESS volt a legnépszerűbb farmer márka, így érthető volt, hogy a testvérek más termékek tervezésébe is belevágtak. 1984-ben jelentek meg az első GUESS órák. A GUESS órák célcsoportját a szexi, merész, vagány csajszik alkotják, akik az órájukra, úgy tekintenek, mint a ruhatáruk egyik kiemelkedő darabjára. Hiszen sosem tudhatod… Van olyan helyzet, amikor csak egy óra vagy egy ékszer marad rajtad… Igaz? ;)

Hirdetésbe a vállalat 1982-ben kezdett, majd 1985-ben jelent meg az első, most már ikonikusnak számító fekete-fehér reklámjuk. A reklámmal nagy rizikót vállaltak, hiszen a fekete-fehér képek, hirdetések, reklámok elvileg kevésbé tudnak érzelmeket kiváltani. Elvileg… A GUESS azonban ezt megcáfolta és számos Clio díjat (a reklámszakma Oscarja) nyert, valamint több szupermodell is GUESS lányként vált igazán híressé (Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Anna Nicole Smith, Drew Barrymore, Laetitia Casta, Valeria Mazza).

A GUESS 2011-ben ünnepelte, és azóta is folyamatosan ünnepli a 30.-dik születésnapját. Ennek apropóján újra felkérték Claudia Schiffert a márka arcának. A reklám üzenete egy kérdés: „Találd ki, mi a szexy?” – a válasz nem kérdés. A GUESS ruhád vagy kiegészítőd! És Te, ha GUESS-t viselsz. Menjünk és vegyünk/vegyünk fel valamilyen GUESS cuccot! MOST!


Princz Viktória
„A cikk a Marketing iDolls (
http://marketingidolls.blogspot.hu/2012/09/talald-ki-mi-az-guess.html) blog oldalán is megtalálható!” 
(kép forrása: http://misspennydreadful.blogspot.hu/2012/05/gucci-win-lawsuit-against-guess.html)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése