2013. november 6., szerda

BOSS! A fogalommá vált márka

A HUGO BOSS név a magasabb igényeket kielégítő, luxuskategóriájú divatot jelenti szerte a világon. Termékein keresztül egy sajátos életstílus, a siker és a kiválóság kerül kifejezésre. A mára fogalommá lett márka az alapító Hugo Boss nevét viseli, aki 1924-ben a németországi Metzingenben létesített ruházati cikkeket gyártó üzemet. A dinamikus fejlődésnek köszönhetően mára a termékkínálat jelentősen kibővült és a BOSS a divatruházat /és az ehhez kapcsolódó divatcikkek/ széles spektrumát magába foglaló márkacsoporttá fejlődött. Jelenleg öt független, de egymást kiegészítő irányvonal képviseli a HUGO BOSS arculatot:

  • Az elegáns BOSS Black - (1970) /férfi- és női ruházat, kiegészítők / Az elegáns üzleti viselet teljes választékát nyújtja a mindennapokra és különleges eseményekre is. Utcai, hivatali és estélyi viseletek. Klasszikus vonalak mégis modern megjelenés. A legkényesebb ízlést is kielégítő és a személyiséget kifejező összeállítások. 
  • A lezser BOSS Orange - (1999) /férfi- és női ruházat, gyermekruházat, kiegészítők / Progresszív stílusú utcai és szabadidő ruházat. Újszerű, különleges anyagok, tekintetet vonzó, játékos színösszeállítások, különleges mintavilág, figyelemreméltó részletek. A mindennapokra kínál divatos, felszabadult érzést biztosító, rendkívül kényelmes viseletet. 
  • A sportos BOSS Green - (2003) /férfiruházat, kiegészítők/ Felsőkategóriás sportruházat főként a golfkedvelő közönség számára. Sport- és divatorientált kollekció a maximum teljesítményért és megjelenésért. Az igényes sportruházat és a sportos elegancia egyedülálló ötvözete, a testmozgás öröme elegáns, választékos formában. 
  • Az avantgárd HUGO - (1993) /férfi- és női ruházat, kiegészítők/ Haladó irányzatot képviselő avantgárd utcai viselet, de különleges alkalmakra is egyéni megjelenést biztosít. Kreativitást és az egyéniséget hangsúlyozó vonalak, az öntudatos férfi és nő választása. Az új utakat kereső és a divatteremtő irányzatokat kedvelő, stílusérzékeny közönség magas elvárásait hivatott kielégíteni.  
  • És a prémiumkategória BOSS Selection - (2003) /férfiruházat, kiegészítők/ A luxusmárka prémiumkategóriája. Kifinomult, extra eleganciát sugárzó felsőbbrendű minőség, exkluzív megjelenés. A legmagasabb elvárásokat is kielégítő, különleges anyagokból, (100%-os tiszta, élő gyapjú) a leggondosabb kivitelezéssel készült remekek kollekciója. A legmagasabb színvonalat elváró, az elitet képviselő vásárlók igényeihez szabott csúcstermékek. 

Ez a hatalmas széleskörű termékkollekció 2008-ban 1.686 milliárd euró bevételt eredményezett. Jelenleg a világ 80 országában /2004 óta itthon is/ több mint 1300 márkaszaküzlet található, melyből 330 a cég saját üzlete. A vállalat számos kulturális és sportesemény szponzora, a fejlődő országok és a környezetvédelem elkötelezett támogatója. Üzemei a világ számos pontján megtalálhatóak, de bárhol is készült egy termék, mindegyiken a Made by HUGO BOSS felirat található, ami azt jelzi, hogy a név az egész világon ugyanazt jelenti: az egyéni stílust, a kivételes eleganciát és a felsőfokú minőséget. 

Boss Orange
Az legújabb BOSS Orange karóra kollekció egy teljes ráncfelvarráson esett át, annak érdekében, hogy a márka fiatalos, kreatív, könnyen elérhető mivoltát ne csak a már jól ismert szabadidős ruházat, hanem BOSS Orange órák is közvetítsék. A hangulatos New York City ihlette arculatra egyaránt jellemző a meglepő külső megjelenés; a szokatlan anyagok keveredése; és az arányok, kontrasztok játékos megközelítése.

Mindezek mellett az órák arculatára egyaránt jellemző az áramvonalas formavilág, a tiszta, letisztult vonalak és a visszafogott színek (fekete, barna, khaki, katona zöld, szürke és fehér) jellemzik, amelyek közül néha mintegy kiragyog egy-egy élénk, BOSS narancssárga modell.

Hasonló módon a BOSS Orange-alkalmi viselet stílusához, a BOSS kiegészítők is az egyszerű formák, letisztult megjelenés jegyében készülnek, azaz élénken tükrözik a városi életmód, a mai kozmopolita fővárosa sokoldalúságát, függetlenségét.


5 érdekesség a HUGO BOSS márkáról
  • Hugo Boss, a márka megteremtője 1923-ban esőkabátok és vízhatlan ruhák gyártására alapította kis cégét a Stuttgart melletti városkában, Metzingenben. Az öltözetek zajos sikert arattak és nagyon hamar a legrangosabb cégek között emlegették a Hugo Boss céget. Mára a Hugo Boss a világ vezető divat házainak egyike. Miközben a férfidivat egyik irányító zászlóshajója, aktív résztvevője a parfümpiacnak, sé ruhakollekciói mellett egyebek között foglalkozik órával, cipővel, szemüvegekkel, különféle bőrárukkal is.
  • A Hugo Boss cég 1993-ban megalkotta három kategóriás márkakoncepcióját. A Hugo, a Boss és a Baldessarini három különálló, de egymást kiegészítő almárka, amely a cég összetéveszthetetlen jegyeit hordozza, viselőjének markáns identitását hirdetve.
  • A Boss mind az üzleti, mind a sportos öltözködéshez kínál termékeket.
  • A Boss férfi és nő sikerorientált, magabiztos, a hagyományos értékek mellett áll, sokoldalú, humánus, érzékeny. Tetőtől talpig olyan nő illetve férfi, akinek van stílusa.
  • 1984-ben jelent meg a Boss első illata, a Boss No1. Ezt követte a Boss Sport, a Boss Spirit, a Boss Elements, a Boss Elements Aqua, majd megjelent a Boss Hugo Boss illat és 2000-ben az első női Boss illat - a Boss Woman.

A Hugo BOSS és a sport
  • Forma1 - A HUGO BOSS és a McLaren együttműködése már több mint három évtizedes múltra tekint vissza, amely keretében a divatcég a high-tech stílusú Boss Black kollekcióit ötvözi a Forma-1 egyedi igényeivel. (Támogatott csapat: Vodafone McLaren Mercedes, Pilóták: Lewis Hamilton, Jenson Button) 
  • DTM  - A Forma 1 mellett a HUGO BOSS immáron 6 éve elkötelezett támogatója a világ legnépszerűbb nemzetközi túraautó bajnokságnak, a Deutsche Tourenwagen Mesters német autóverseny-sorozatnak. =Támogatott csapat: Mercedes AMG, Pilóták: David Coulthard, Susie Wolff, Jamie Green) 
  • Vitorlázás - A HUGO BOSS által támogatott Alex Thomson az egyik legeredményesebb brit szóló vitorlázó. Alex Thomson 25 éves volt, amikor megnyerte a Clipper Race nevű földkerülő versenyt – ezzel ő a legfiatalabb hajós, akinek ilyen viadalon győzni tudott. 2009-ben kötött szerződés alapján az angol versenyző főtámogatója, a HUGO BOSS újabb négy évre biztosítja az anyagi fedezetet a versenyekre való felkészüléshez, és a részvételhez. 
  • Golf  - A Hugo Boss jó néhány sportág, így a Forma 1, a vitorlázás, a tenisz, a műlesiklás és a golf aktív támogatója. Támogatott golfozók: Martin Kaymer, Henrik Stenson, Nick Watney, Ben Crane, Oliver Wilson, Seung-Yul Noh, Alex Norén, Tom, Lewis, Lee Slattery, Erik Compton, Alexandre Rocha, Bernd Ritthammer, Benn Barham, Max Kramer, Ben Parker, Tino Schuster 
  • Tenisz  - A Davis-kupa az első nemzetközi jellegű férfi csapatverseny a teniszben. Az egyik legnagyobb versenyt a Nemzetközi Teniszverseny keretében rendezik meg. A versenyben országok csapatai versengenek egymással, egyéni és páros küzdelmeket vívnak. A Hugo BOSS és a tenisz kapcsolata 1988-ban kezdődött, amely együttműködés elsősorban a vonal-bírók, a labdaszedő fiúk és a tisztviselők öltöztetésére terjed ki. 
  • Labdarúgás - A HUGO BOSS által támogatott Mario Gómez García német–spanyol felmenőkkel rendelkező német labdarúgó, jelenleg a Bayern München játékosa. A cég 2009 óta szponzorálja Boss Balck kollekciójával a kiemelkedő játékost elsősorban az üzleti és alkalmi viselet területén.

A Hugo BOSS és a művészet
Az 1996-ban alapított Hugo Boss-díjat minden évben más, a világ bármely területén, bármilyen médiumon alkotó művész (vagy művészcsoport) kapja. A díj minden évben a Guggenheim Múzeumba kerül átadásra, 100 ezer dolláros jutalom, valamint egy önálló kiállítás kíséretében, amely a new york-i Guggenheim Museum-ban kerül megszervezésre.

Ayen Allen, a designer
Ayen Allen még nem tartozik a legendás divatdiktátorok közé, de nem sokára ez az idő is elérkezik majd. A 40 éves dizájner az Adidas, a Puma és az Ellese sportmárkák után immáron bő három éve a Hugo és Boss Orange brand és kreatív igazgatója. A sziporkázó egyéniségű angol úriember bámulatos ötletekkel és határozott kézzel irányítja a Hugo Boss cég két fiatalos termékvonalát.

A Hugo Boss AG 1993-ban indította hódító útjára a HUGO vonalat, amellyel a fiatal férfiakat célozta meg, majd 1998-ban kibővítette a női ruházattal is. A ruhaneműk mellett mára már megjelentek a kiegészítők, a cipők és a Hugo illatok is, így lett teljes a kollekció. A Hugo márkát 41 országban lehet vásárolni, New Yorkban, Barcelonában, Amsterdamban és persze Berlinben saját üzletet üzemeltet a cég. A tervező, munkája során két célt valósít meg. A Hugo és a Boss Orange vonalakkal szeretné elérni, hogy izgalmasak, ugyanakkor könnyen felismerhetők legyenek. Szép ruhákat és kiegészítőket szeretne tervezni, a divat legmagasabb szintjén, modern megközelítésben.


A HUGO óra
A HUGO BOSS név a magasabb igényeket kielégítő, luxuskategóriájú divatot jelenti szerte a világon. Termékein keresztül egy sajátos életstílus, a siker és a kiválóság kerül kifejezésre. Kifinomult, extra eleganciát sugárzó felsőbbrendű minőség, exkluzív megjelenés jellemzi. A legmagasabb elvárásokat is kielégítő, a leggondosabb kivitelezéssel készült remekek kollekciója. A legmagasabb színvonalat elváró, az elitet képviselő vásárlók igényeihez szabott csúcstermékek.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése